זמן אוויר בנהיגה
תקנות התעבורה, אוסרות על נהג, להסיר את ידיו מההגה (אלא אם הדבר דרוש להבטחת פעולתו התקינה של הרכב או לקיום כללי התנועה). כמו כן אוסרות התקנות על "שימוש" במכשיר הטלפון במהלך נסיעה שלא באמצעות דיבורית. פרשנותו של בימ"ש היא כי גם במקרים בהם נהג משוחח כשהמכשיר אינו צמוד לאוזנו, נהג מחזיק את המכשיר בידו ללא קשר אם המכשיר כבוי או אם השימוש בו נעשה לצורך צינון הלחי ביום חמסין, נהג אשר קורא אס אם אס, בכל המקרים הללו, השימוש אסור והעבירה נעברה, הנהג יקבל קנס ויספוג את הנקודות. הרציונאל הוא הפחתת רמת הריכוז של הנהג. כמו כן, הלכה פסוקה היא, ששימוש בטלפון סלולרי, כאשר הרכב עומד ברמזור אדום ללא תנועה, אין מדובר בעבירה.
אם כך, עולה השאלה, מה הדין בנוגע לשימוש בטלפון נייד באמצעות רמקול המובנה במכשיר?
נקודת המוצא של בתי המשפט בסוגיות הנ"ל הינה בטיחותית.
סוגיה זו, נידונה לאחרונה, ונקבע כי שיחה כאמור דרך הרמקול מהווה עבירה. השופטים נימקו דברם בכך ששיחה באמצעות דיבורית, מפחיתה אף היא את רמת הריכוז הדרושה בזמן נהיגה, אולם, שיחה באמצעות הדיבורית מהווה בבחינת "הרע במיעוטו", שכן היא מצמצמת במידה ניכרת את הפעולות הפיסיות שצריך נהג לעשות בידיו, לשם ביצוע שיחת הטלפון ולפיכך פוגעת פחות ברמת הריכוז.
האיסור על שימוש בטלפון שלא באמצעות מיקרופון הינו איסור עצמאי, ותקף גם אם הנהג מצליח להחזיק בהגה בשתי ידיו, בזמן שהוא משוחח בטלפון.
נקודה למחשבה, היא סיטואציה שבה נהג, אשר חייג במכשיר מובנה הרמקול טרם תחילת הנסיעה, וכל שנותר לו הוא לשוחח, בעודו מניח את המכשיר על המושב לידו. יתרה מזאת, ישנם טלפונים שבהם אין כל צורך לחייג את המספר וניתן לתת פקודה קולית לטלפון לבצע החיוג, ולצורך קבלת שיחה ניתן לתכנת הטלפון באופן שיענה אוטומטית לאחר מספר צלצולים ולכן הרשעת אדם על כך שדיבר בטלפון כאשר הוא אוחז בהגה בשתי הידיים ומשוחח באמצעות המיקרופון הפנימי לעומת אדם ששוחח בדיבורית, מעוררת תהיות, והתשובה טמונה לטעמי, בכך שהטכנולוגיה מתקדמת מהר יותר מהמחוקק הישראלי, אשר ייתן דעתו בעתיד לסוגיה זו
סעו בזהירות
www.fc-law.co.il
תקנות התעבורה, אוסרות על נהג, להסיר את ידיו מההגה (אלא אם הדבר דרוש להבטחת פעולתו התקינה של הרכב או לקיום כללי התנועה). כמו כן אוסרות התקנות על "שימוש" במכשיר הטלפון במהלך נסיעה שלא באמצעות דיבורית. פרשנותו של בימ"ש היא כי גם במקרים בהם נהג משוחח כשהמכשיר אינו צמוד לאוזנו, נהג מחזיק את המכשיר בידו ללא קשר אם המכשיר כבוי או אם השימוש בו נעשה לצורך צינון הלחי ביום חמסין, נהג אשר קורא אס אם אס, בכל המקרים הללו, השימוש אסור והעבירה נעברה, הנהג יקבל קנס ויספוג את הנקודות. הרציונאל הוא הפחתת רמת הריכוז של הנהג. כמו כן, הלכה פסוקה היא, ששימוש בטלפון סלולרי, כאשר הרכב עומד ברמזור אדום ללא תנועה, אין מדובר בעבירה.
אם כך, עולה השאלה, מה הדין בנוגע לשימוש בטלפון נייד באמצעות רמקול המובנה במכשיר?
נקודת המוצא של בתי המשפט בסוגיות הנ"ל הינה בטיחותית.
סוגיה זו, נידונה לאחרונה, ונקבע כי שיחה כאמור דרך הרמקול מהווה עבירה. השופטים נימקו דברם בכך ששיחה באמצעות דיבורית, מפחיתה אף היא את רמת הריכוז הדרושה בזמן נהיגה, אולם, שיחה באמצעות הדיבורית מהווה בבחינת "הרע במיעוטו", שכן היא מצמצמת במידה ניכרת את הפעולות הפיסיות שצריך נהג לעשות בידיו, לשם ביצוע שיחת הטלפון ולפיכך פוגעת פחות ברמת הריכוז.
האיסור על שימוש בטלפון שלא באמצעות מיקרופון הינו איסור עצמאי, ותקף גם אם הנהג מצליח להחזיק בהגה בשתי ידיו, בזמן שהוא משוחח בטלפון.
נקודה למחשבה, היא סיטואציה שבה נהג, אשר חייג במכשיר מובנה הרמקול טרם תחילת הנסיעה, וכל שנותר לו הוא לשוחח, בעודו מניח את המכשיר על המושב לידו. יתרה מזאת, ישנם טלפונים שבהם אין כל צורך לחייג את המספר וניתן לתת פקודה קולית לטלפון לבצע החיוג, ולצורך קבלת שיחה ניתן לתכנת הטלפון באופן שיענה אוטומטית לאחר מספר צלצולים ולכן הרשעת אדם על כך שדיבר בטלפון כאשר הוא אוחז בהגה בשתי הידיים ומשוחח באמצעות המיקרופון הפנימי לעומת אדם ששוחח בדיבורית, מעוררת תהיות, והתשובה טמונה לטעמי, בכך שהטכנולוגיה מתקדמת מהר יותר מהמחוקק הישראלי, אשר ייתן דעתו בעתיד לסוגיה זו
סעו בזהירות
www.fc-law.co.il
עו"ד סנדרוביץ סיימה את לימודי המשפטים ב"מסלול האקדמי של המכללה למינהל" בהצטיינות, התמחתה בבנק ישראל וכיום עוסקת בתחום האזרחי
www.fc-law.co.il
www.fc-law.co.il